РУБРИКИ |
|
№ 3/2005 | |
архів номерів
|
Інтернаціоналізм як фактор впливу в процесі історичної еволюції системи політичних цінностей російської держави (закінчення)Ігор МОРГУНОВ, політолог (Москва) В історії російської держави наймогутнішою інтернаціональною хвилею, яка руйнує систему політичних цінностей, є нинішні процеси демократизації, які відбуваються під голосними і красивими гаслами і які найчастіше послаблюють принципи національної державності Росії, розграбовують національні природні ресурси, погіршують соціально-економічний стан її громадян, і посилюють керованість російської держави ззовні. Нині в усьому світі домінують тенденції інтернаціонального характеру, які яскраво представлені західною ліберально-демократичною моделлю суспільного устрою. Загальна глобальна тенденція, властива західній цивілізації, — прагнення створити «one world» — єдиний світ, керований з одного центру — США, з чітким контролем розподілу сировинних, енергетичних і людських ресурсів, із системою глобального контролю як над народами в цілому, так і над кожною окремо взятою людиною. Принципами, на яких будується «one world», є «споживання» одних народів іншими, прагнення нав'язати «незахідним» народам свою, ліберальну систему цінностей, у якій основним показником є рівень споживання [1]. Західне суспільство дуже часто називають «суспільством споживання», коли «права» і «воля» людини є правами і волею «споживати» інших людей, свою державу, планету. Закономірно, що держава, яка базується на таких принципах, намагається жити за рахунок інших країн і народів, вибудовуючи для цього відповідні політичні, військові і фінансово-економічні структури. Як уже зазначалось, ідеологією ліберальної демократії наповнені всі плани західних стратегів із створення «єдиного світу» і встановлення «нового світового порядку» на планеті. І ці плани — це, по суті, нівелювання і розмивання національно-державних кордонів, створення єдиної наддержави і центра управління людством із можливістю доступу до нього тільки «обраним». Більшій частині людства в цих планах підготована роль обслуги для «золотого мільярда» населення західних країн. Засобом досягнення своїх цілей для демократичного лібералізму служить нівелювання національних, расових особливостей і відмінностей між народами, навіть відмінностей між статями — створення такої «сірої маси» із заданим набором цінностей і життєвих установок. Тому нині, після катастрофи світової системи соціалізму, демократичну ідеологію, без сумніву, можна назвати наймогутнішою хвилею інтернаціонального характеру в сучасному політичному світі, яка впливає, зокрема, і на політичне життя в Росії. Саме досягнення світової влади є загальною метою для демократії, комунізму і масонства. І якщо проаналізувати факти, то можна знайти подібність не тільки з метою. Наприклад, загальновідомо, що вище керівництво в країнах СНД — вихідці з комуністичної партноменкла-тури. Головний фахівець-соціолог Центру регіонального аналізу і прогнозування Російської академії державної служби при Президенті РФ І. В. Куколєв зазначає [2], що в СРСР існував реально правлячий клас — партійно-радянська номенклатура [3]. І сенс перебудови полягає в конвертації політичного капіталу в капітал економічний. Політичні еліти почали змінюватися першими і досить швидко заповнили дві нові ніші: нової політичної і нової економічної еліти. Політична номенклатура перша опанувала механізми приватизації держвлас-ності й у результаті цілої низки послідовних дій (продуманих і спланованих [4]) створила значну частину нової фінансової еліти, підприємницької еліти і почасти заповнила нові політичні інститути. Клас правлячих у СРСР політиків перетворився на клас власників Росії. Як зазначив О. С. Панарін [5], унаслідок переділу власності колишнього СРСР склалася модель номенклатурного капіталізму, і в політи-ко-економічній еліті виділилися три головні складові:
В основі приватизації лежав процес конвертування влади у власність. Тому, чим вищим владним статусом володіла та чи інша група колишнього правлячого класу, тим більшу частку національного багатства вона привласнила. Далі відбулася легітимізація власності за допомогою консолідації капіталу й утворення фінансово-промислових груп (ФПГ) і концернів, які представляли інтереси певних «кланів» у соціально-економічному житті Росії. Ці утворення і стали визначати економічний і політичний курс країни: через проведення у владні структури своїх представників, формування груп тиску, використання засобів масової інформації для популяризації потрібних поглядів і закріплення їх у масовій свідомості тощо. Таким чином, існує висока міра наступності комуністичної і «нової» демократичної еліти у Росії та інших країнах СНД. Раніше вже зазначалося, що біля витоків комунізму стояли масонські діячі, які використовували комуністичні ідеали — масонські (і навіть свою символіку). Ідея створення світової масонської наддержави перевтілилася на ідею «світової революції» для встановлення диктатури пролетаріату. Нині на Заході — оплоті демократії, постійно обговорюють необхідність встановлення «нового світового порядку», що, по суті, є концентрацією влади у світовому масштабі у певних руках, тобто встановлення світового панування. І вище російське керівництво своєю орієнтацією на Захід, яке проводить відповідну політику, фактично погоджується з цим. Хто у світі реалізує цю політику? Ні для кого не секрет, що політику й економіку Заходу визначають найбільші концерни, фінансові групи і транснаціональні корпорації. А точніше ті люди, які володіють і керують ними. Наприклад, загальновідомо, що світова фінансова система будується на американській валюті — доларі, а будь-якими фінансовими операціями з доларом, наприклад, емісія та ін., займається Федеральна резервна система США. Але мало хто знає, що Федеральна резервна система з початку ХХ століття — приватна організація [6], яка належить банківським структурам, а зрештою — приватним особам. Фактично, можна сказати, що існує вузьке коло людей, які визначають (або майже визначають, майже — якщо взяти до уваги фінансову і політичну незалежність Китаю і низки арабських країн) не тільки американську фінансову систему, а й світову. Така фінансова структура проектується і на інші галузі світової економіки. Реально «демократичним» Заходом керують конкретні люди, у чиїх руках фінансово-економічні і політичні ресурси. Нині уже говорять про «світовий уряд», який через як легальні, так і таємні організації намагається встановити «новий світовий порядок». Такі легальні структури загальновідомі. Насамперед це ООН, яку створювали нібито для захисту держав від зовнішніх зазіхань і твердження справедливості у світі, а перетворили на міжнародну маріонеткову організацію, яка використовує у своїй політиці подвійні стандарти. Створені також фінансові структури світового рівня для ефективного поневолювання народів: Міжнародний валютний фонд, Міжнародний банк реконструкції і розвитку, Всесвітній банк та інші фінансові інститути, які обплутали боргами всі сировинні держави. Наприклад, країни Південної Америки, Азії й Африки, в яких багато сировини, не розрахуються з ними навіть у найближчі піввіку. Не вистачає валюти, щоб оплатити тільки відсотки. А це далеко не бідні країни: Бразилія, Мексика, Аргентина, Перу, Нігерія, Індонезія, Малайзія... Які завдання «демократичного Заходу» щодо Росії? Хто реалізує ці завдання? Якщо звернутися до досліджень у цьому напрямку, можна побачити таке. На порядку денному стоїть програма розчленовування Росії і передачі частини російських територій іноземним державам: Калінінградсь-кої області — Німеччині, частини Ленінградської області і Карелії — Фінляндії, частини Псковської області — Естонії, низки далекосхідних територій — Японії, більшої частини Сибіру — США [7]. Обговорюється навіть питання про можливу окупацію Росії під приводом контролю «світового співтовариства» над її ядерними арсеналами. Як пише О. Платонов [7, c. 23–24], першим кроком до здійснення цих планів стали розробки ідеї Європи без кордонів або Великої Європи. У червні 1992 року під «дахом» Ради Європи і під патронажем її генерального секретаря Катрін Лалюм'єр був проведений колоквіум «Соціальні права громадянина Європи», який відбувався під девізом «Європа без кордонів». Згідно програми, організаторами заходу були масонські ложі Великий Схід Франції, Велика Ложа Франції, Велика Ложа Туреччини, Велика Символічна Ложа Іспанії, Велика Ложа Італії, Велика Символічна Ложа Мемфіс і Міцраім та інші масонські організації. За рік було скликано ще одну масонську нараду майже в тому ж складі. У межах цього руху була заснована комісія «Велика Європа», в яку ввійшли відомі європейські масони: тоді ще мер Парижа Жак Ширак, голова Ліберального інтернаціоналу граф О. Ламбсдорф, його заступник У. Шоттлі, колишній Прем'єр-міністр Бельгії У. Мартенс, колишній міністр оборони Великобританії Д. Петті та ін. Росію в комісії представляли такі відомі функціонери, як А. Чубайс, Е. Амбарцу-мов, Г. Сідорова (радник Козирєва), Г. Бурбуліс, К. Боровий, А. Собчак та ін. Ус я «комуністична» еліта під чуйним керівництвом світових масонських організацій стала «демократичною». А як уже зазначалось, масонство стоїть у джерел і комунізму, і демократії. Чи трансформувалася влада в Росії? Чи не ті «хазяї» країни керують «стихійними» ринковими процесами і визначають політику Росії на зближення з «братерським» демократичним Заходом? У результаті роботи комісії 21 грудня 1993 року була прийнята хартія «Велика Європа» [8]. Уважний розгляд цього документа дозволяє побачити за звичними міркуваннями про свободу, демократію і мир реальні цілі щодо Росії. Насамперед ставиться мета позбавити її національної своєрідності шляхом втягування в сферу «прихильності європейським принципам свободи і демократії», головним з яких проголошується далекий для Росії принцип індивідуалізму. Західні принципи, пропоновані російському народу як зразок, насправді є вираженням духовної деградації, яку ми можемо чітко спостерігати в західних країнах. Досить згадати мистецтво, модне на Заході. Для встановлення демократичної системи в різних країнах у хід іде широка розмаїтість методів: від ідеологічної пропаганди до (як, наприклад, свідчать події в Югославії) воєнних операцій. Ус е це робиться під гаслами верховенства закону, дотримання прав людини і необхідності встановлення справедливої політичної системи. Це стосується і встановлення демократії в Росії. Щоб реально оцінити і проаналізувати працездатність та ефективність демократичної системи, необхідно насамперед розглянути не висунуті цією системою гасла, а факти, реальні процеси і події, які відбуваються в цій системі. Необхідно спробувати відповісти на питання: які цілі «міжнародного демократичного співтовариства» щодо Росії, за допомогою яких методів там проводяться демократичні перетворення і наскільки вони відповідають принципам людської етики, наскільки відповідають демократичні гасла реальному стану справ у російській демократичній системі («влада народу» і корупція, ріст злочинності, демографічні показники тощо)? У сучасному світі еталоном демократії є США. Із часу горбачовської «перебудови» російські офіційні політики і ЗМІ всіляко намагалися замінити «надуманий» образ ворога, у ролі якого виступали США та інші країни імперіалізму, новим образом друга. Стратегічна орієнтація на Захід не змінилася і з приходом президента В. Путіна. Ось вислови деяких провідних діячів Америки щодо Росії [9, c. 320]. М. Кіссінджер (держсекретар США): «Для мене бажаніший в Росії хаос і громадянська війна, ніж тенденції возз'єднання її в єдину, міцну, централізовану державу». Провідний американський політолог З. Бже-зинський: «Росія буде роздроблена і взята під опіку». В одній із статей [10], З. Бжезинський орієнтується на думку про необхідність децентралізації Росії для її успішного економічного розвитку, виступає за «конфедеративну Росію», яка складається з «конфедеративних утворень» — європейської Росії, Сибірської Республіки і Далекосхідної Республіки. Важко кваліфікувати це інакше, ніж заклик до «м'якого» розчленовування Росії. Ці вислови ілюструють аж ніяк не дружнє ставлення демократичного Заходу до неї. Швидше в них простежується, з одного боку, страх і бажання усунути Росію як самостійну і дієздатну державу, з іншого боку — бажання бачити її як джерело сировинних ресурсів. Цитата А. Даллеса (колишнього директора ЦРУ): «Таке поняття, як російський народ, має зникнути взагалі». Прем'єр-міністр Великобританії М. Тетчер свого часу сказала, що на території Росії виправдане проживання 25–30 млн — стільки необхідно для видобутку нафти, газу, руди кольорових і чорних металів, лісу й інших природних ресурсів [11]. Доречно також навести витримки з таких нормативних документів: Директива Ради національної безпеки США 20/1 від 18.08.1948 року «Наші основні цілі щодо Росії зводяться до двох: а) знизити до мінімуму міць і вплив Москви; б) провести корінні зміни в теорії і практиці зовнішньої політики, яких дотримується уряд Росії…» Закон Конгресу США «PL 86-90» від 17 жовтня 1959 року Відповідно до цього закону, США прямо пов'язували стратегічні перспективи своєї національної безпеки з необхідністю розвалу Росії на кілька десятків так званих незалежних держав. І саме Росією називався в цих документах тоді ще Радянський Союз. Очевидно, що для США не важко експлуатувати майже безкоштовно населення і сировинні ресурси таких дрібних, але незалежних держав, а в разі потреби — домогтися бажаного за допомогою прямої військової агресії без ризику отримати відповідний удар. У наступні роки згаданий закон «PL 86-90» отримав тактичне забезпечення і розвиток у вигляді всіляких директив, доктрин і програм. Доктрина «Звільнення» Вона розроблена 1989 року спеціальним дослідницьким центром «Фонд «Спадщина» на замовлення адміністрації президента Буша. Її суть полягала в технологіях розвалу СРСР і наступному управлінні процесами, які відбуваються в Росії. Директива президента Буша з питань національної безпеки, яка з'явилася 1991 року. Відповідно до цієї директиви, всі регіони світу мають розглядатися як область національних інтересів США на період до 2005 року. Доктрина «Геополітичного плюралізму в пострадянському просторі» Вона з'явилася 1991 року і полягає у силовому розчленовуванні Радянського Союзу (і подальшому розчленовуванні Росії) з наступної колонізації пострадянського простору. Паризька хартія Ця секретна програма була прийнята 1992 року представниками країн «сімки». Відповідно до цієї програми, кількість населення Росії необхідно скоротити до 2005 року на 30 млн чоловік. 1992 року населення Росії скоротилося на 205 тис. осіб. 1993 року — на 800 тис. осіб. 1994 року — на 1,5 млн осіб, і т. д. [12]. Директива № 13 Міністерства оборони США від лютого 1992 року Директива розрахована на період дії з 1994 по 1999 рік. У ній, зокрема, йшлося, що в найближчому майбутньому США стануть незаперечним військово-політичним лідером у світі. Через це зазначалося, що в разі потреби Сполучені Штати мають право відмовитися від колективних дій у межах ООН і мають право на однобічні військові акції, а також наносити превентивні удари на свій розсуд. Документ також свідчить, що мета НАТО — вводити миротворчі сили в регіони етнічних конфліктів і прикордонних розбіжностей на території від Атлантики до Уралу. Саме цим документом окремими потенційними об'єктами позначаються Сибір і російська Прибалтика. 1992 року у Вашингтоні на спільному засіданні керівних органів Всесвітнього банку і Міжнародного валютного фонду вироблена програма зі зниження рівня життя населення Росії під приводом проведення твердої грошово-кредитної політики і боротьби з інфляцією. У своїй заяві (1995 року) міністр оборони США Вільям Перрі сказав, якщо в Росії припиняться реформи, то Америка застосує «військовий фактор». Гарвардський проект (Викладений у чотирьох томах: «Перебудова», «Реформа», «Завершення реформи», «Кільце Сатурна»). «Гарвардським проектом» на 1996–2000 роки поставлені наступні цілі («Завершення реформ»): • ліквідація Радянської Армії; • ліквідація Росії як держави; • ліквідація атрибутів соціалізму (безкоштовного навчання, медичного обслуговування тощо) і введення атрибутів капіталізму; • ліквідація заможного і мирного життя в Ленінграді і Москві; • ліквідація державної власності і введення приватної власності. Відповідно до цих планів, населення Росії варто скоротити в 10 разів — на 30 млн чоловік, а територію розділити на 40–45 самостійних політико-економічних зон і підготовити для використання англосаксонською расою. Послання Президента США Б. Клінтона «Про стан країни» від 7.02.1997 року (витяг) «Щоб підготувати Америку до вступу в XXI століття, ми повинні навчитися керувати силами, які визначають зміни у світі, забезпечити міцність і надійність керівної ролі Америки на тривалий час. 50 років тому, Америка, виявивши далекоглядність, керувала створенням інститутів, які забезпечили перемогу в “холодній війні” і які зуміли створити світову економіку, яка розвивається. Нам вже вдалося усунути безліч перешкод і бар'єрів, які ділять світ, в якому жили наші батьки» [13].
* Продовження. Початок у № 2 за 2005 р. Література 1. Отчет Всемирного банка о мировом развитии. 1997. Государство в меняющемся мире. Прайм-ТАСС, 1997; Макконнелл К. Р. , Брю С. Л., Экономикс. Принципы, проблемы и политика. — М., 1992 (таблицы на форзацах «Показатели развития США в разные годы). 2. Куколев И. В. Трансформация политических элит в России // ОНС. — 1997. — № 4. 3. Рывкина Р. В. Формирование новых экономических классов // Социологический журнал. — 1994. — № 4. 4. Крыштановская О. В. Трансформация старой номенклатуры в новую российскую элиту // ОНС. — 1995. — № 1. 5. Панарин А. С. Криминальная революция и нравственная реставрация // Власть. — 1997. — № 7. 6. Платонов О. Почему погибнет Америка? — М., 1999. 7. Платонов О. Россия под властью масонов. — М., 2000. 8. Независимая газета. — 1993. — 22 дек. 9. Истархов В. Удар русских богов. — М., 2000. — С. 320. 10. Бжезинский З. Геостратегия для Евразии // Независимая газета. — 1997. — 24 октября. 11. Цит. за: Паршев А. Почему Россия не Америка. — М., 2001. 12. Маюров А. Н. Заметки по поводу... /Записки соб-риолога. — Нижний Новгород, 2000. — С. 7. 13. Цит. за: www.miroslavie.ru |
передплатний індекс 09881 | про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту |