головнаконтактна інформація
Персонал - журнал інтелектуальної еліти РУБРИКИ
№ 1/2009 
Персонал № 1/2009
архів номерів
рік: 2008   2007   2006   2005   
2004   2003   2002
лист стальной в тамбове
Аналітичний щотижневик Персонал-плюс







ДО ВЕР­ШИН ОСВІТЯНСЬ­КО­ГО ВДОС­КО­НА­ЛЕН­НЯ

Валерій ЗАХОЖАЙ,
ректор МАУП, доктор економічних наук, професор

Ефек­тив­не функціону­ван­ня ви­що­го нав­чаль­но­го зак­ла­ду ви­ма­гає постійно­го вдос­ко­на­лен­ня ор­ганізації про­це­су нав­чаль­ної підго­тов­ки сту­дентів. Особ­ли­во це сто­суєть­ся ро­бо­ти та­ко­го зна­но­го не ли­ше в країнах СНД, а й за кор­до­ном освітянсь­ко­го зак­ла­ду з 20 річною історією, як Міжрегіональ­на Ака­демія уп­равління пер­со­на­лом. Про інно­ваційні пла­ни МА­УП у найб­лиж­чо­му май­бутнь­о­му роз­повів її рек­тор, док­тор еко­номічних на­ук, про­фе­сор Ва­лерій Бо­ри­со­вич За­хо­жай.

По­пу­лярність Ака­демії оз­на­чає, що дип­лом ви­пу­ск­ни­ка МА­УП   кон­ку­рен­то­сп­ро­мож­ний на рин­ку праці. Сь­о­годні, ко­ли ук­раїнсь­ке суспільство об­ра­ло шлях рин­ко­вих пе­рет­во­рень, МА­УП пра­цює над по­даль­шим вдос­ко­на­лен­ням якості про­це­су підго­тов­ки ви­со­кок­валіфіко­ва­них фахівців. Спи­ра­ю­чись на досвід провідних ВНЗ світу, Ака­демія ста­вить за ос­нов­не зав­дан­ня про­дов­жен­ня роз­роб­ки но­вих нав­чаль­них планів та нор­ма­тив­но ме­то­дич­них роз­ро­бок зад­ля підви­щен­ня на­у­ко­вої скла­до­вої дис­циплін та індивіду­алізації прог­рам­но­го ма­теріалу. Ад­же ба­га­торівне­ва сис­те­ма освіти МА­УП зорієнто­ва­на, на­сам­пе­ред, на ком­пе­тенції, тоб­то на ство­рен­ня умов для фор­му­ван­ня на ос­нові здібнос­тей і мо­тивів кож­ним сту­ден­том влас­но­го діапа­зо­ну осо­бис­тих і про­фесійних якос­тей.

Ук­раїна підпи­са­ла Бо­лонсь­ку дек­ла­рацію у травні 2005 ро­ку. Це зу­мо­ви­ло не­обхідність роз­ро­бок і впро­вад­жен­ня комп­ле­кс­ної прог­ра­ми ре­фор­му­ван­ня про­це­су підго­тов­ки фахівців най­ви­що­го рівня зад­ля йо­го наб­ли­жен­ня до єди­них євро­пейсь­ких ви­мог. Йдеть­ся про фор­му­ван­ня но­вої па­ра­диг­ми підго­тов­ки фахівців, яка ґрун­туєть­ся на ви­ко­рис­танні найк­ра­щих освітніх тра­дицій Ук­раїни і світу. То­му Ака­демія пра­цює над по­даль­шою мо­дернізацією нав­чаль­но­го про­це­су відповідно до по­ло­жень Бо­лонсь­кої дек­ла­рації.

Свою місію МА­УП вба­чає у ви­хо­ванні най­ви­щої лан­ки ме­нед­жерів, на­у­ко­вої та про­фесійної еліти Ук­раїни. Пріори­тет­ни­ми і тра­диційни­ми в підго­товці фахівців но­вої ге­не­рації у ць­о­му зак­ладі є нап­ря­ми еко­номіки, ме­не­дж­мен­ту, пра­ва, міжна­род­них відно­син та соціології. В Ака­демії ство­ре­но су­час­ну ма­теріаль­но технічну та інфор­маційну ба­зу, на якій здійснюєть­ся нав­чаль­ний про­цес із підго­тов­ки ба­ка­лаврів, спеціалістів та магістрів, йо­го за­без­пе­чу­ють провідні фахівці відповідних га­лу­зей. Їхня ро­бо­та на­лаш­то­ва­на на те, щоб на­ко­пи­че­ний досвід, ви­со­кий про­фесіоналізм вик­ла­дачів та співробітників, ди­наміка роз­вит­ку, ре­аль­на внутрішня й міжна­род­на кон­ку­рен­то­сп­ро­можність ви­пу­ск­ників да­ла підста­ви МА­УП і на­далі бу­ти провідним цент­ром з підго­тов­ки національ­них кадрів у сфері не тіль­ки вітчиз­ня­но­го, а й міжна­род­но­го бізне­су.

Особ­ливістю бізнес освіти в ме­жах магістерсь­кої підго­тов­ки в Ака­демії ре­алізація кон­цеп­ту­аль­ної ідеї що­до підго­тов­ки фахівців євро­пейсь­ко­го рівня. Кон­ку­ре­нт­ни­ми пе­ре­ва­га­ми бізнес освіти в МА­УП є:

  ди­вер­сифікація нав­чаль­них прог­рам;

  підго­тов­ка (спіль­но з іно­зем­ни­ми нав­чаль­ни­ми зак­ла­да­ми парт­не­ра­ми) магістрів за прог­ра­мою ти­пу МВА з от­ри­ман­ням ви­пу­ск­ни­ка­ми двох дип­ломів;

  вив­чен­ня слу­ха­ча­ми іно­зем­них мов за інтен­сив­ни­ми ме­то­ди­ка­ми;

  розг­ляд мож­ли­вості ста­жу­ван­ня за кор­до­ном на фірмах і ком­паніях за ро­дом своєї діяль­ності.

Нав­чальні магістерські прог­ра­ми підібра­но за пев­ни­ми кри­теріями, най­го­ловніший се­ред них   по­пит рин­ку на фахівців відповідно­го профілю.

Дру­гий важ­ли­вий кри­терій   прог­но­зу­ван­ня пот­реб у спеціалістах з ура­ху­ван­ням світо­вих тен­денцій роз­вит­ку еко­номіки. Освіта завж­ди ви­пе­ред­жує прак­ти­ку, то­му у всіх новітніх магістерсь­ких прог­ра­мах МА­УП ви­ко­рис­та­но най­су­часніші ме­то­ди як те­о­ре­тич­ної, так і прак­тич­ної підго­тов­ки, маєть­ся на увазі ши­ро­ке ви­ко­рис­тан­ня кейс ме­тодів, тренінгів, муль­ти­медійних за­собів, діло­вих та роль­о­вих ігор, дослідниць­кої ро­бо­ти, що містять ре­альні ре­ко­мен­дації для прак­тич­но­го ви­ко­рис­тан­ня на підприємствах та відповідних ус­та­но­вах. За цих умов суттєво змінюєть­ся і роль про­фе­со­ра   який із вик­ла­да­ча мен­то­ра пе­рет­во­рюєть­ся на медіато­ра, тоб­то рівноп­рав­но­го зі сту­ден­та­ми учас­ни­ка нав­чаль­но­го про­це­су.

Магістерсь­ка ро­бо­та є серйоз­ною на­у­ко­вою пра­цею. Сту­ден­ти аналізу­ють ак­ту­альні для сь­о­го­ден­ня те­ми, ви­ко­рис­то­ву­ють дані конк­рет­них ус­та­нов. Дип­лом­ни­ки роз­роб­ля­ють мо­делі та про­по­зиції для вдос­ко­на­лен­ня діяль­ності цих ус­та­нов, що засвідчує на­бут­тя ви­пу­ск­ни­ка­ми гли­бо­кої те­о­ре­тич­ної та прак­тич­ної підго­тов­ки, здат­ності до са­мостійно­го ви­яв­лен­ня та вирішен­ня прак­тич­них проб­лем.

Магістерсь­ка освіта відрізняєть­ся від підго­тов­ки спеціаліста тим, що во­на зорієнто­ва­на на гли­бо­ку фа­хо­ву підго­тов­ку за збе­ре­жен­ня те­о­ре­тич­них знань, вра­хо­вує ви­мо­ги та за­пи­ти прак­ти­ки че­рез фор­му­ван­ня різно­манітних прог­рам, які роз­роб­лені на ос­нові міжна­род­но­го досвіду і от­ри­ма­ли ви­со­ку екс­пе­рт­ну оцінку вітчиз­ня­них та іно­зем­них фахівців. То­му магістра­ту­ру МА­УП ха­рак­те­ри­зу­ють ши­ро­ке ви­ко­рис­тан­ня онов­ле­них су­час­них нав­чаль­них прог­рам та пе­ре­до­вих форм ор­ганізації нав­чаль­но­го про­це­су.

Для за­без­пе­чен­ня логічності про­це­су нав­чан­ня вибіркові дис­ципліни оби­ра­ють не довіль­но, ке­ру­ю­чись ви­пад­ко­ви­ми упо­до­бан­ня­ми, а свідо­мо, зі збе­ре­жен­ням струк­тур­но логічних схем їх вик­ла­ден­ня. Для ць­о­го в ме­жах кож­ної спеціаль­ності вве­де­но що­най­мен­ше дві три спеціалізації, за яки­ми закріпле­но бло­ки фа­хо­вих дис­циплін віль­но­го ви­бо­ру сту­ден­та. Так зрос­тає зна­чен­ня індивіду­аль­но кон­суль­та­тив­ної ро­бо­ти зі сту­ден­та­ми, на­пов­ню­ючи но­вим змістом тра­диційні ау­ди­торні за­нят­тя.

Такі ме­то­ди­ки роб­лять нав­чаль­ний про­цес гнуч­ким з ог­ля­ду на місце та час йо­го здійснен­ня, обу­мов­лю­ють вибір і дос­тупність ма­теріалу, вра­хо­ву­ють індивіду­альні за­пи­ти й інте­ре­си слу­хачів.

Сь­о­годні МА­УП цілесп­ря­мо­ва­но го­тує ви­пу­ск­ників для ро­бо­ти:

  в ор­га­нах дер­жав­но­го ре­гу­лю­ван­ня;

  на вітчиз­ня­них підприємствах з масш­таб­ною зовнішнь­ою тор­го­вель­ною діяльністю;

  на підприємствах з іно­зем­ни­ми інвес­тиціями, філіями про­мис­ло­вих і тор­го­вель­них за­рубіжних кор­по­рацій;

  у ве­ли­ких ук­раїнсь­ких та іно­зем­них бан­ках;

  у провідних ау­ди­торсь­ких фірмах;

  у гру­пах з ре­алізацій в Ук­раїні міжна­род­них ор­ганізацій (Міжна­род­но­го ва­лют­но­го фон­ду, Світо­во­го бан­ку, Євро­пейсь­ко­го Со­ю­зу та ін.);

  кон­суль­тан­та­ми та помічни­ка­ми ви­со­ких по­са­до­вих осіб уря­ду та Вер­хов­ної Ра­ди Ук­раїни.

Ви­пу­ск­ни­ки Ака­демії на­лаш­то­ву­ють­ся на те, щоб за до­сить ко­рот­кий термін во­ни мог­ли зро­би­ти успішну про­фесійну кар'єру і ввійшли до ко­гор­ти мо­ло­дої еко­номічної та політич­ної еліти Ук­раїни.

Ба­жа­ючі ближ­че оз­найо­ми­ти­ся з МА­УП мо­жуть відвіда­ти Ака­демію у дні відкри­тих две­рей, які тра­диційно відбу­ва­ють­ся у стінах нав­чаль­но­го зак­ла­ду. Ць­о­го дня абітурієнти змо­жуть осо­бис­то поспілку­ва­ли­ся з вик­ла­да­ча­ми, ме­то­дис­та­ми та керівницт­вом МА­УП, роз­пи­та­ти їх про умо­ви та ви­мо­ги до нав­чан­ня, а та­кож поз­найо­ми­ти­ся з ма­теріаль­но технічною та на­у­ко­во ме­то­дич­ною ба­зою Ака­демії: ог­ля­ну­ти бібліотеч­но інфор­маційний центр, нав­чальні кор­пу­си, комп'ютерні кла­си, ау­ди­торії, спор­тивні май­дан­чи­ки та маль­ов­ничі пар­ки й алеї на те­ри­торії Ака­демії.

МА­УП завж­ди ра­до і гос­тин­но зустріне абітурієнтів   своїх май­бутніх сту­дентів.

 

ДОБ­РО­БУТ УК­РАЇНИ ЗА­ЛЕ­ЖИТЬ ВІД ВЛА­ДИ

Ос­таннім ча­сом ша­нов­ни­ми гос­тя­ми Дис­кусійно­го клу­бу в МА­УП є мо­лоді прог­ре­сивні політи­ки, які ро­зуміють сту­дентів, їхні пе­ре­жи­ван­ня сто­сов­но си­ту­ації, що нині скла­ла­ся в нашій країні. Так, не­що­дав­но відбу­ла­ся зустріч сту­дентів МА­УП з на­род­ним де­пу­та­том Ук­раїни Ва­лерієм Пи­са­рен­ком.

Ва­лерій Пи­са­рен­ко у свої 28 років вже має значні до­сяг­нен­ня. Бу­ду­чи сту­ден­том дру­го­го кур­су Ака­демії ад­во­ка­ту­ри Ук­раїни при Київсь­ко­му національ­но­му універ­си­теті ім. Та­ра­са Шев­чен­ка, він роз­по­чав ро­бо­ту в юри­дичній фірмі, після чо­го став парт­не­ром цієї ком­панії, потім зай­мав­ся при­ват­ною ад­во­катсь­кою діяльністю. Нині він на­род­ний де­пу­тат Ук­раїни від БЮТ.

У своїй роз­повіді мо­ло­дий політик аналізу­вав ро­бо­ту сь­о­годнішньої вла­ди, прог­но­зу­вав май­бутнє   відзна­чав по­зи­тивні і не­га­тивні дії відо­мих політич­них діячів. Прав­ник на­го­ло­сив, що Ук­раїна ще мо­ло­да не­за­леж­на дер­жа­ва, яка постійно роз­ви­ваєть­ся і вдос­ко­на­люєть­ся.

2009 рік має ста­ти ро­ком змін, а яки­ми бу­дуть ці зміни за­ле­жить на­сам­пе­ред від верхівки вла­ди. Щоб за­без­пе­чи­ти доб­ро­бут країни, Ва­лерій Пи­са­рен­ко про­по­нує здійсни­ти зміни в дер­жав­но­му уст­рої. На йо­го дум­ку, ве­ликі пе­рет­во­рен­ня відбу­дуть­ся після пре­зи­де­нтсь­ких ви­борів: "Скоріш усь­о­го країна от­ри­має но­во­го пре­зи­ден­та". Про еко­номічну кри­зу, яка охо­пи­ла на­шу країну, де­пу­тат має та­ку дум­ку: "Кри­за відкри­ває очі на ба­га­то ре­чей, які раніше не бу­ли відомі. 2009 рік   це період до­сяг­нен­ня дна фінан­со­вої кри­зи, то­му потрібно бу­ду­ва­ти жорстку мо­дель уп­равління еко­номікою".

Ва­лерій Пи­са­рен­ко охо­че відповідав на чис­ленні за­пи­тан­ня сту­дентів. То­чи­ли­ся дис­кусії що­до пи­тань про по­си­лен­ня ролі дер­жав­ної вла­ди, відповідаль­ності чи­нов­ників, уве­ден­ня в дію за­конів що­до їхньої бездіяль­ності та інші ак­ту­альні пи­тан­ня сь­о­го­ден­ня.

На­ос­та­нок нар­деп по­ра­див при­сутнім завж­ди ма­ти свою по­зицію і аналізу­ва­ти кож­ну інфор­мацію, от­ри­ма­ну зі ЗМІ.

ПСИ­ХО­ЛОГ   ПРО­ФЕСІЯ, ЩО ВИ­МА­ГАЄ ЛЮ­ДЯ­НОСТІ

Як ста­ти пси­хо­ло­гом? Чи ак­ту­аль­но це сь­о­годні для ук­раїнсь­ко­го суспільства? Проб­ле­ми пси­хо­логічної освіти і підго­тов­ки фахівців для різних сфер пси­хо­логічної прак­ти­ки ма­ють для вітчиз­ня­ної пси­хо­логічної та пе­да­гогічної на­у­ки особ­ли­ву ак­ту­альність. Інте­рес до проб­лем пси­хо­логічної освіти виз­на­чаєть­ся пот­ре­ба­ми гу­манізації всіх сторін гро­мадсь­ко­го жит­тя, що в свою чер­гу підви­щує пот­ре­бу дер­жа­ви, ус­та­нов і пев­них гро­ма­дян у пси­хо­логічних пос­лу­гах, а от­же, ви­су­ває пе­ред нав­чаль­ни­ми зак­ла­да­ми зав­дан­ня підви­щен­ня якості підго­тов­ки май­бутніх прак­тич­них пси­хо­логів.

Про­фесія пси­хо­ло­га є особ­ли­вим ви­дом діяль­ності, який ви­ма­гає, крім знань, пев­них осо­бистісних якос­тей, особ­ли­вої струк­ту­ри світог­ля­ду. То­му ра­зом із те­о­ре­тич­ни­ми знан­ня­ми і про­фесійни­ми вміння­ми, які є фун­да­мен­том кож­ної про­фесії, мо­лодь, нав­ча­ю­чись у МА­УП, от­ри­мує фа­хо­ву пси­хо­логічну підго­тов­ку і комп­ле­кс­ний пси­хо­ло­го пе­да­гогічно­го підхід до осо­бистісно­го роз­вит­ку в про­цесі про­фесійно­го ста­нов­лен­ня.

У нашій країні проб­ле­ма підго­тов­ки прак­тич­них пси­хо­логів найбіль­шої ак­ту­аль­ності на­бу­ла ос­таннім ча­сом, оскіль­ки з'яви­ли­ся пред­метні сфе­ри, де потрібна до­по­мо­га кваліфіко­ва­них пси­хо­логів про­фесіоналів. Бурх­ли­вий роз­ви­ток різних га­лу­зей, тісно пов'яза­них з еко­номічни­ми і соціаль­ни­ми проб­ле­ма­ми суспільства, ви­ма­гає підго­тов­ки прак­тич­них пси­хо­логів у га­лузі рек­ла­ми, про­мис­ло­вості, бізне­су, ме­не­дж­мен­ту, кон­суль­та­тив­ної та те­ра­пев­тич­ної прак­ти­ки. Пот­ре­би цих га­лу­зей сти­му­лю­ють тех­но­логічну, інстру­мен­таль­но технічну підго­тов­ку май­бутнь­о­го пси­хо­ло­га. Вод­но­час час­то за­бу­ти­ми за­ли­ша­ють­ся цінності, етичні ас­пек­ти мо­ти­вації, тоб­то ос­нов­ний ком­по­нент осо­бис­тості, що виз­на­чає якість і спе­цифіку діяль­ності май­бутнь­о­го прак­тич­но­го пси­хо­ло­га. На­сам­пе­ред це сто­суєть­ся фор­му­ван­ня про­фесійної спря­мо­ва­ності, яка є сис­те­мо­ут­во­рю­ючим фак­то­ром підго­тов­ки про­фесійно­го пси­хо­ло­га. Пси­хо­ло­го пе­да­гогічні тра­диції фор­му­ван­ня і про­фесійно­го роз­вит­ку осо­бис­тості, які нині на­ко­пи­чені в пси­хо­логічних та пе­да­гогічних на­у­ках, досі не­дос­татньо ви­ко­рис­то­ву­ють­ся в сис­темі підго­тов­ки прак­тич­них пси­хо­логів. Ад­же бе­зу­мов­но важ­ли­вим є прак­тич­ний підхід до нав­чан­ня, мож­ливість нав­ча­ти­ся у про­фесіоналів, які постійно зай­ма­ють­ся те­ра­пев­тич­ною пси­хо­логічною прак­ти­кою. Не менш важ­ли­ви­ми є пси­хо­логічні тренінги, які роз­ви­ва­ють май­бутнь­о­го пси­хо­ло­га і як фахівця, і як осо­бистість.

Са­ме та­ку мож­ливість на­дає своїм ви­хо­ван­цям Інсти­тут соціаль­них на­ук та са­мов­ря­ду­ван­ня МА­УП, зок­ре­ма ка­фед­ра за­галь­ної та прак­тич­ної пси­хо­логії.

Ка­фед­ра ви­пус­кає прак­тич­них пси­хо­логів, які пра­цю­ють у різних га­лу­зях: на ви­роб­ництві, в сис­темі освіти, ор­га­нах внутрішніх справ, зброй­них си­лах, у сис­темі охо­ро­ни здо­ров'я то­що. На підставі здо­бу­тих знань і умінь пси­хо­ло­ги   ви­пу­ск­ни­ки МА­УП, здатні здійсню­ва­ти пси­хо­логічне діаг­нос­ту­ван­ня, пси­хо­ло­го уп­равлінсь­ке кон­суль­ту­ван­ня, на­да­ва­ти пси­хо­логічну до­по­мо­гу у розв'язанні ак­ту­аль­них проб­лем осо­бам та ко­лек­ти­вам, спри­я­ти поліпшен­ню пси­хо­логічно­го кліма­ту, роз­роб­ля­ти ре­ко­мен­дації що­до за­побіган­ню конфліктним си­ту­аціям; на прак­тиці зас­то­со­ву­ва­ти комп­лексні ме­то­ди вив­чен­ня соціаль­но пси­хо­логічно­го кліма­ту ко­лек­ти­ву, а та­кож роз­роб­ля­ти і здійсню­ва­ти прог­ра­ми соціаль­но пси­хо­логічних досліджень. Своєю пра­цею прак­тичні пси­хо­ло­ги спри­я­ють за­без­пе­чен­ню психічно­го здо­ров'я лю­дей, до­по­ма­га­ють поз­бу­ти­ся пси­хо­логічних проб­лем і знай­ти шлях до щас­тя й успіху.

 

ПІДГО­ТОВ­КА НА­У­КО­ВИХ КАДРІВ ТА БІЗНЕС ОСВІТА

Ос­таннім ча­сом в Ук­раїні то­чать­ся гострі дис­кусії нав­ко­ло проб­ле­ми атес­тації на­у­ко­вих та на­у­ко­во пе­да­гогічних кадрів най­ви­щої кваліфікації. Про підго­тов­ку аспірантів і док­то­рантів у МА­УП роз­повіла ди­рек­тор Інсти­ту­ту підго­тов­ки на­у­ко­вих кадрів та бізнес освіти МА­УП, кан­ди­дат істо­рич­них на­ук, до­цент, про­фе­сор Міжна­род­ної Кад­ро­вої Ака­демії Ал­ла Біло­ус.

Інсти­тут був ство­ре­ний у квітні 2008 ро­ку на базі де­пар­та­мен­ту підго­тов­ки на­у­ко­во пе­да­гогічних і на­у­ко­вих кадрів ви­щої кваліфікації   кан­ди­датів на­ук та док­торів філо­софії для пот­реб Ака­демії, ор­ганізації нав­чаль­но­го про­це­су та на­у­ко­вих досліджень.

Інший нап­рям ро­бо­ти Інсти­ту­ту   бізнес освіта для підго­тов­ки топ ме­нед­жерів ве­ли­ких кор­по­рацій, підприємств, фінан­со­вих ус­та­нов то­що за прог­ра­ма­ми МВА та МВІ. Сту­ден­ти нав­ча­ють­ся за­оч­но за новітніми тех­но­логіями та прог­ра­ма­ми, от­ри­му­ють дип­ло­ми магістрів діло­во­го адміністру­ван­ня МВА, які є своєрідною путівкою в жит­тя для до­сяг­нен­ня най­ви­щих кар'єрних схо­ди­нок в ус­та­нові.

Ро­бо­та Інсти­ту­ту, який має ва­го­мий на­у­ко­вий по­тенціал, спря­мо­ва­на на підго­тов­ку кан­ди­датів на­ук че­рез аспіран­ту­ру ден­ної та за­оч­ної форм нав­чан­ня. Відділ ство­ре­но в МА­УП рішен­ням ко­легії Міністер­ства освіти у 2000 році. Сь­о­годні в Ака­демії го­ту­ють аспірантів за нап­ря­ма­ми "Еко­номіка", "Політо­логія", юри­дичні на­у­ки. Уп­ро­довж нав­чан­ня во­ни ма­ють підго­ту­ва­ти ди­сер­таційну ро­бо­ту, опубліку­ва­ти на­у­кові статті у фа­хо­вих ви­дан­нях, от­ри­ма­ти ре­ко­мен­дацію ка­фед­ри до за­хис­ту на­у­ко­вої ро­бо­ти. Оскіль­ки в МА­УП не­має відповідних вче­них рад, то існу­ють до­мов­ле­ності з інши­ми нав­чаль­ни­ми зак­ла­да­ми і на­у­ко­ви­ми ус­та­но­ва­ми, які прий­ма­ють ди­сер­тації ви­пу­ск­ників до за­хис­ту.

Постійно змінюєть­ся нор­ма­тив­на ба­за для існу­ван­ня аспіран­ту­ри, ство­ре­но умо­ви для ви­со­кої якості нав­чан­ня на­у­ко­вих кадрів і ди­сер­таційних робіт. У своїй ро­боті піклуємо­ся, на­сам­пе­ред, про ав­то­ри­тет Ака­демії та якість нав­чан­ня. То­му існує жорсткий відбір аспірантів. Пе­ре­ва­гу на­да­ють осо­бам, які ма­ють змістовні публікації у фа­хо­вих ви­дан­нях. Та­кож існує ціль­о­ве за­мов­лен­ня Міністер­ства освіти Азер­байд­жа­ну на підго­тов­ку на­у­ко­вих кадрів че­рез аспіран­ту­ру МА­УП. На ви­ко­нан­ня ць­о­го за­мов­лен­ня вісім ви­пу­ск­ників Ака­демії за фа­хом політо­логія і еко­номіка нав­ча­ють­ся в аспіран­турі МА­УП.

У найб­лижчій перс­пек­тиві   відкрит­тя спеціаль­них вче­них рад із за­хис­ту ди­сер­тацій з відповідною кількістю про­фе­сорів і док­торів на­ук. Тоді вик­ла­дачі МА­УП ма­ти­муть мож­ливість за­хис­ти­ти ди­сер­тацію в стінах Ака­демії.

Ве­ли­ке зна­чен­ня на­даєть­ся роз­вит­ку фа­хо­вих на­у­ко­вих ви­дань. Рішен­ням ВАК Ук­раїни збірник "На­у­кові праці МА­УП" виз­на­но фа­хо­вим для еко­номічних та пси­хо­логічних на­ук. На часі пи­тан­ня про виз­нан­ня ць­о­го ви­дан­ня як фа­хо­во­го для політич­них та юри­дич­них на­ук.

Існує прог­ра­ма для підго­тов­ки док­торів філо­софії. Згідно з її ви­мо­га­ми, уп­ро­довж од­но­го двох років нав­чан­ня потрібно підго­ту­ва­ти на­у­кові ро­бо­ти, ма­ти три публікації, прой­ти пе­ред­за­хист та от­ри­ма­ти ре­ко­мен­дацію на ка­федрі що­до за­хис­ту ди­сер­тації. Ство­ре­но відповідні вчені ра­ди.

Маємо ба­га­то аспірантів із країн Близь­ко­го Схо­ду   спіль­но з Бол­гарією ство­ре­но Бал­кансь­кий центр підго­тов­ки док­торів філо­софії (він охоп­лює країни Бал­кансь­ко­го півост­ро­ва   Ма­ке­донія, Сербія, Ал­банія). Тут закінчи­ли нав­чан­ня дев'ять осіб з ць­о­го регіону. Це, пе­ре­важ­но, вик­ла­дачі ви­щих нав­чаль­них зак­ладів Ма­ке­донії. Існує та­кож міжна­род­ний центр підго­тов­ки док­торів філо­софії в Польщі за нап­ря­мом "Пси­хо­логія". Цей нав­чаль­ний центр функціонує на базі Польсь­кої ака­демії пси­хо­логії.

Для нав­чан­ня в док­то­ран­турі зап­ро­шуємо всіх, хто праг­не до­сяг­ти но­вих вер­шин у на­уці та кар'єрі

 

ДИС­ТАНЦІЙНЕ НАВ­ЧАН­НЯ В ТЕ­ЛЕ­УНІВЕР­СИ­ТЕТІ

Ор­ганізація нав­чаль­но­го про­це­су з ви­ко­рис­тан­ням дис­танційних освітніх тех­но­логій   до­сить но­ве яви­ще в ук­раїнській освіті. Сь­о­годні в Ук­раїні нав­чан­ня за та­кою сис­те­мою із ви­ко­рис­тан­ням Інтер­нет  та те­ле­ко­мунікаційних тех­но­логій для ор­ганізації дис­танційно­го нав­чан­ня здійснює Те­ле­універ­си­тет Міжрегіональ­ної Ака­демії уп­равління пер­со­на­лом. Про ор­ганізацію нав­чаль­но­го про­це­су та ос­новні нап­рям­ки діяль­ності ць­о­го освітянсь­ко­го зак­ла­ду роз­повів про­рек­тор з інно­вацій та регіональ­ної ро­бо­ти   ди­рек­тор Те­ле­універ­си­те­ту МА­УП Во­ло­ди­мир Ілліч Яро­вой.

Що та­ке Те­ле­універ­си­тет МА­УП? Чи існу­ють ана­ло­ги в інших нав­чаль­них зак­ла­дах?

МА­УП ць­о­го ро­ку відзна­чає двад­ця­тирічний ювілей. За ці ро­ки Ака­демія здо­бу­ла знач­ний досвід у зап­ро­вад­женні но­вих освітніх тех­но­логій. Пріори­тет­не місце в ць­о­му досвіді посідає роз­ви­ток відкри­тих форм нав­чан­ня   за­оч­на, дис­танційна, ко­рес­пон­де­нтсь­ка та інші. Важ­ли­ве зна­чен­ня для за­без­пе­чен­ня якості цих форм відіграє нав­чаль­но ме­то­дич­ний до­ро­бок Ака­демії, який дає змо­гу сту­ден­там са­мостійно опа­но­ву­ва­ти нав­чальні прог­ра­ми, здо­бу­ва­ти знан­ня та прак­тич­ний досвід.

Но­вим ета­пом роз­вит­ку відкри­тої освіти ста­ло ство­рен­ня у струк­турі МА­УП Те­ле­універ­си­те­ту. Це да­ло мож­ливість ор­ганізу­ва­ти дис­танційне нав­чан­ня за до­по­мо­гою су­час­них інфор­маційних та муль­ти­медійних тех­но­логій із ви­ко­рис­тан­ням су­пут­ни­ко­во­го те­левізійно­го зв'яз­ку та ме­режі Інтер­нет. Відбу­ва­ють­ся транс­ляції віде­о­лекцій та інших нав­чаль­них, ви­хов­них і на­у­ко­вих за­ходів для сту­дентів регіональ­них інсти­тутів та філій Ака­демії. Тоб­то че­рез те­лес­тудії, роз­та­шо­вані в Києві, вик­ла­дачі зай­ма­ють­ся зі сту­ден­та­ми різних регіонів Ук­раїни. Спілку­ван­ня відбу­ваєть­ся в ре­жимі ре­аль­но­го ча­су.

До скла­ду Те­ле­універ­си­те­ту вхо­дять:

  фа­куль­тет дис­танційно­го нав­чан­ня з ви­ко­рис­тан­ням Інтер­нет тех­но­логій;

  фа­куль­тет дис­танційно­го нав­чан­ня з ви­ко­рис­тан­ням муль­ти­медійних тех­но­логій;

  те­лес­тудії;

  відділ інфор­маційно­го та ме­то­дич­но­го за­без­пе­чен­ня;

  ть­ю­торськi цент­ри у відок­рем­ле­них струк­тур­них підрозділах Ака­демії.

Ть­ю­торсь­кий центр є струк­тур­ним підрозділом Те­ле­універ­си­те­ту на базі відок­рем­ле­но­го струк­тур­но­го підрозділу Ака­демії з ме­тою інфор­маційно кон­суль­таційно­го за­без­пе­чен­ня та здійснен­ня конт­ро­лю за са­мостійною ро­бо­тою сту­дентів. Ста­ном на кінець 2008 нав­чаль­но­го ро­ку діє 38 ть­ю­торсь­ких центрів   регіональні цент­ри на базі предс­тав­ництв Ака­демії (муль­ти­медійне нав­чан­ня) та 32 інфор­маційні цент­ри (Інтер­нет нав­чан­ня). TV тех­но­логія, що ба­зуєть­ся на ви­ко­рис­танні те­левізійних лекцій. Її зас­то­со­ву­ють, нап­рик­лад, у Національ­но­му тех­но­логічно­му універ­си­теті (США), Шан­хайсь­ко­му те­ле­універ­си­теті (Ки­тай). На Ук­раїні ана­логів не­має.

Дру­гим пріори­тет­ним нап­ря­мом діяль­ності Те­ле­універс­ти­те­ту є ор­ганізація дис­танційно­го нав­чан­ня з ви­ко­рис­тан­ням ме­режі Інтер­нет. Ця фор­ма має суттєві пе­ре­ва­ги пе­ред тра­диційни­ми. Во­на на­дає мож­ливість нав­ча­ти­ся на відстані з будь яко­го регіону Ук­раїни або з за за­кор­до­ну; дає змо­гу поєдну­ва­ти нав­чан­ня з про­фесійною діяльністю; од­но­час­но звер­та­ти­ся до ба­гать­ох дже­рел інфор­мації, зок­ре­ма до елект­рон­ної бібліоте­ки МА­УП; скла­де­но індивіду­аль­ний графік спілку­ван­ня з вик­ла­да­чем та ть­ю­те­ром.

Част­ко­во такі тех­но­логії ви­ко­рис­то­ву­ють й інші нав­чальні зак­ла­ди, але сис­те­ма МА­УП охоп­лює пов­ний цикл нав­чан­ня від всту­пу до ви­пу­ск­них іспитів і на­бут­тя відповідної кваліфікації.

Як ор­ганізо­ва­но нав­чаль­ний про­цес?

Дис­танційна фор­ма нав­чан­ня з ви­ко­рис­тан­ням муль­ти­медійних тех­но­логій   це різно­вид за­оч­ної фор­ми нав­чан­ня, яка здійснюєть­ся за до­по­мо­гою за­собів те­лет­ра­нс­ляції. Про­цес лекцій e ре­жимі віде­о­кон­фе­ренції відбу­ваєть­ся за та­кою схе­мою: усі учас­ни­ки кон­фе­ренції ба­чать та чу­ють цент­раль­ну студію, яка од­но­час­но має мож­ливість ба­чи­ти та чу­ти усі регіональні студії. Це дає змо­гу віль­но спілку­ва­ти­ся сту­ден­там і вик­ла­да­чеві, ста­ви­ти за­пи­тан­ня і од­ра­зу от­ри­му­ва­ти відповіді. Нав­чаль­ний блок пе­ред­ба­чає за­нят­тя для сту­дентів за­оч­ної форм нав­чан­ня уп­ро­довж п'яти ро­бо­чих днів тиж­ня. Дис­ципліни оби­ра­ють з ура­ху­ван­ням їх ак­ту­аль­ності, фа­хо­вої спря­мо­ва­ності, на­яв­них спеціаль­нос­тей, курсів та відповідно до зат­ве­рд­же­них нав­чаль­них планів.

У разі не­обхідності для про­ве­ден­ня кон­фе­ренцій, круг­лих столів, регіональні струк­ту­ри ма­ють мож­ливість спілку­ва­ти­ся не тіль­ки із цент­раль­ною студією, а й між со­бою. Те­ма­ти­ку віде­о­кон­фе­ренцій виз­на­ча­ють такі ос­новні бло­ки: нав­чаль­ний, ви­хов­ний, на­у­ко­вий, інфор­маційно аналітич­ний. На­у­ко­вий блок висвітлює на­у­ко­ву діяльність Ака­демії і че­рез транс­ляцію кон­фе­ренцій, на­у­ко­вих та ме­то­дич­них семінарів для на­у­ко­во пе­да­гогічно­го скла­ду відповідно до пла­ну на­у­ко­вих за­ходів, міжрегіональ­них на­у­ко­вих за­ходів. Інфор­маційно аналітич­ний блок транс­лює ос­танні но­ви­ни із жит­тя Ака­демії, інно­ваційні за­хо­ди, ре­зуль­та­ти діяль­ності то­що.

Хто вик­ла­дає в Те­ле­універ­си­теті?

Для вик­ла­дан­ня лекцій за­лу­ча­ють про­фе­сорсь­ко вик­ла­даць­кий склад, це пе­ре­важ­но док­то­ри і кан­ди­да­ти на­ук, які пра­цю­ють на постійній ос­нові і за сумісницт­вом. Без­по­се­редньо нав­чаль­но ме­то­дич­ну ро­бо­ту зі сту­ден­та­ми здійснює де­ка­нат фа­куль­те­ту дис­танційно­го нав­чан­ня з ви­ко­рис­тан­ням муль­ти­медійних тех­но­логій. За­нят­тя ви­хов­но­го бло­ку пе­ред­ба­ча­ють транс­ляцію зустрічей із ви­дат­ни­ми політи­ка­ми, гро­мадсь­ко політич­ни­ми діяча­ми, діяча­ми у сфері куль­ту­ри та мис­те­цт­ва, куль­тур­но просвітницькі за­хо­ди, кон­фе­ренції, круглі сто­ли, зустрічі зі сту­ден­та­ми то­що.

Які спеціаль­ності предс­тав­ле­но в універ­си­теті?

Те­ле­універ­си­тет здійснює підго­тов­ку за та­ки­ми освітньо кваліфікаційни­ми рівня­ми: магістр, спеціаліст, ба­ка­лавр, спеціаліст пе­репідго­тов­ки за спеціаль­нос­тя­ми ме­не­дж­мент ор­ганізацій; ме­не­дж­мент зовнішнь­о­е­ко­номічної діяль­ності; мар­ке­тинг; уп­равління пер­со­на­лом і еко­номіка праці; облік і ау­дит; пси­хо­логія; фінан­си, соціологія, політо­логія, уп­равління нав­чаль­ни­ми зак­ла­да­ми, пра­во.

Які найб­лижчі пла­ни ць­о­го нав­чаль­но­го зак­ла­ду?

Пла­ни універ­си­те­ту спря­мо­вані на:

  удос­ко­на­лен­ня технічно­го об­лад­нан­ня для пок­ра­щен­ня якості віде­о­лекції;

  роз­ши­рен­ня ме­режі регіональ­них ть­ю­торсь­ких центрів;

  ство­рен­ня ме­режі ть­ю­торсь­ких центрів на базі іно­зем­них відок­рем­ле­них струк­тур­них предс­тав­ництв і підрозділів;

  за­без­пе­чен­ня ус­тат­ку­ван­ням для про­ве­ден­ня віде­о­кон­фе­ренцій в ак­то­во­му залі "Ук­раїна" МА­УП;

  участь у міжна­род­но­му співробітництві у сфері дис­танційно­го нав­чан­ня.

Зап­ро­вад­жен­ня но­вих освітніх тех­но­логій дис­танційно­го нав­чан­ня дає змо­гу по­зи­тив­но виріши­ти проб­ле­му здо­бут­тя освіти в умо­вах еко­номічної кри­зи зав­дя­ки дос­туп­ності до якісної ви­щої освіти та ре­алізації пот­реб мо­лоді у на­бутті ак­ту­аль­них про­фесій та кваліфікацій.

 

ТУТ НАВ­ЧА­ЮТЬ­СЯ СТУ­ДЕН­ТИ ОЛІМПІЙЦІ

Важ­ли­вим фак­то­ром успішності лю­ди­ни є поєднан­ня фізич­ної праці з ро­зу­мо­вою. Та­кий симбіоз завж­ди да­вав най­вищі ре­зуль­та­ти в усіх сфе­рах діяль­ності, як у тих, що тяжіють до спор­ту, так і пов'яза­них із роз­вит­ком ро­зу­мо­вих здібнос­тей і на­ви­чок.

У МА­УП, яка є уп­равлінсь­ким ВНЗ, поєднан­ню нав­чан­ня і спор­ту приділе­но знач­ну ува­гу, оскіль­ки це за­по­ру­ка фор­му­ван­ня спеціалістів ви­со­ко­го рівня. Для ць­о­го в Ака­демії ство­ре­но де­пар­та­мент фізич­но­го ви­хо­ван­ня і спор­ту на чолі з ди­рек­то­ром Ми­ро­ном Іль­ниць­ким, який док­ла­дає чи­ма­ло зу­силь, щоб спор­тив­не жит­тя в нав­чаль­но­му зак­ладі бу­ло на на­леж­но­му рівні. Чи­ма­ло сту­дентів Ака­демії, а тут їх нав­чаєть­ся по­над 50 ти­сяч, вхо­дять до збірних ко­манд Ук­раїни і здо­бу­ва­ють на­го­ро­ди най­ви­що­го ґатун­ку на найп­рес­тижніших зма­ган­нях пла­не­ти. Се­ред ма­упівців є чемпіони та при­зе­ри Євро­пи, світу й Олімпійсь­ких ігор.

Керівницт­во МА­УП підпи­са­ло уго­ду про співробітницт­во з Асоціацією спор­тив­ної бо­роть­би Ук­раїни. Тут нав­чаєть­ся по­ло­ви­на до­рос­лої і май­же вся мо­лодіжна збірна з віль­ної бо­роть­би. В Ака­демії здо­бу­ває освіту та­кож ціла низ­ка відо­мих спор­тсменів з інших видів спор­ту. Се­ред сту­дентів Ака­демії Ва­силь Вірас­тюк   най­сильніша лю­ди­на пла­не­ти і олімпійсь­ка чемпіон­ка Іри­на Мер­лені. Ака­демія гор­до го­во­рить про фут­боль­ну ко­ман­ду, яка ви­бо­ро­ла дру­ге місце на чемпіонаті Євро­пи се­ред сту­де­н­т­ства. Не мож­на не зга­да­ти й ос­танні гучні пе­ре­мо­ги сту­дентів. Се­ред пе­ре­можців Андрій Квят­ковсь­кий, Іри­на Нет­ре­ба й Андрій На­гор­ний, які ста­ли кра­щи­ми на Куб­ку Ук­раїни з віль­ної бо­роть­би в м. Хмель­ниць­ко­му в січні ць­о­го ро­ку. Помітна і яск­ра­ва пос­тать у світі спор­ту із ко­гор­ти ви­хо­ванців МА­УП   Ва­силь Фе­до­ри­шин, срібний при­зер Олімпійсь­ких ігор 2008 ро­ку в Пекіні з віль­ної бо­роть­би. Він зас­лу­же­ний майс­тер спор­ту, три­ра­зо­вий чемпіон Євро­пи, найк­ра­щий бо­рець світу 2008 ро­ку. Не­що­дав­но спор­тсмен успішно здав дер­жавні іспи­ти в магістра­ту­ру за спеціальністю "Фінан­си" Інсти­ту­ту міжна­род­ної еко­номіки та інфор­маційних тех­но­логій. Що­до май­бутнь­о­го нав­чан­ня в Ака­демії Ва­силь Фе­до­ри­шин заз­на­чив: "Мож­ли­во, всту­па­ти­му в док­то­ран­ту­ру. Пла­ную вис­ту­пи­ти на нас­туп­них олімпійсь­ких іграх".

 

У МА­УП існує клуб ви­пу­ск­ників, який підтри­мує відно­си­ни з ко­лишніми сту­ден­та­ми Ака­демії. Не ли­ше із відо­ми­ми спор­тсме­на­ми, а й ти­ся­ча­ми інших ви­пу­ск­ників. "Усі наші спор­тсме­ни ви­пу­ск­ни­ки, Ельб­рус Та­деєв (олімпійсь­кий чемпіон з віль­ної бо­роть­би в Афінах), На­та­ша Ска­кун (олімпійсь­ка чемпіон­ка з важ­кої ат­ле­ти­ки в Афінах), Во­ло­ди­мир Шаць­ких (чемпіон світу с гре­ко римсь­кої бо­роть­би), Ігор Ра­зорь­о­нов (срібний при­зер олімпійсь­ких ігор в Афінах), на­за­вж­ди за­ли­шать­ся на­ши­ми",   з гордістю го­во­рить Ми­рон Іль­ниць­кий.

Нав­чан­ня сту­дентів ра­зом із відо­ми­ми спор­тсме­на­ми ро­бить по­зи­тив­но впли­ває на мо­ло­дих лю­дей, які на­ма­га­ють­ся насліду­ва­ти своїх друзів. "Ць­о­го ро­ку ми пла­нуємо про­вес­ти на площі Знань "Бо­га­тирські ігри",   роз­повідає Ми­рон Іль­ниць­кий.   Ду­же на­си­че­не спор­тив­не жит­тя ви­ма­гає нес­тан­да­рт­но­го підхо­ду до всіх за­ходів, щоб сту­ден­там бу­ло ціка­во, а спорт став част­кою жит­тя кож­но­го із них. Та­кож у найб­лиж­чих пла­нах   пер­ша Спар­такіада МА­УП, на­весні відбу­деть­ся тра­диційний фес­ти­валь єди­но­борств, три­ва­ти­муть чемпіона­ти з міни фут­бо­лу. Обов'яз­ко­во зап­ро­по­нуємо ще ба­га­то но­во­го   ос­нов­не, що все ро­би­мо не для "га­лоч­ки", а для сту­дентів".

Доб­ре, що се­ред ви­хо­ванців Ака­демії є такі виз­начні лю­ди, які до­сяг­ли вер­шин у пев­но­му виді спор­ту. МА­УП ство­рює умо­ви, які спри­я­ють всебічно­му і гар­монійно­му роз­вит­ку її сту­дентів.

 

 "GLORIA"   ЦЕ СПІВУ­ЧА АКА­ДЕМІЯ

У Міжрегіональній Ака­демії уп­равління пер­со­на­лом ко­жен сту­дент, па­ра­лель­но з нав­чаль­ним про­це­сом, має змо­гу у віль­ний час зай­ма­тись у мис­тець­ких студіях для влас­но­го ду­хов­но­го роз­вит­ку. Се­ред них   му­зич­ний ко­лек­тив з по­е­тич­ною наз­вою "GLORIA", який ство­ре­но у жовтні 2006 ро­ку. За сло­ва­ми керівни­ка студії Ан­ни Коль­берт, перші прос­лу­хо­ву­ван­ня ба­жа­ю­чих зай­ма­тись співом у му­зичній студії вра­зи­ли ви­со­ким рівнем во­каль­них да­них сту­дентів. На прос­лу­хо­ву­ван­ня, як пра­ви­ло, при­хо­ди­ли сту­ден­ти з му­зич­ною освітою, хо­ча бу­ли й такі, хто прос­то мав ба­жан­ня співа­ти.

Ан­самбль бе­ре участь у чис­лен­них куль­тур­но мис­тець­ких за­хо­дах Ака­демії та офіційних уро­чис­тос­тях, йо­го сольні кон­цер­ти є ок­ра­сою кож­но­го свя­та. Ре­пер­ту­ар ко­лек­ти­ву різно­манітний за нап­ря­ма­ми та сти­ля­ми, він до­би­раєть­ся спіль­но сту­ден­та­ми і керівни­ком. До ува­ги бе­руть спе­цифіку кон­цер­ту та публіки. Від ук­раїнсь­ких на­род­них пісень, об­ро­бок су­час­них ком­по­зи­торів до джа­зо­вих та кла­сич­них творів. Тво­ри ви­ко­ну­ють ака­пель­но та із суп­ро­во­дом.

Про те, як до­би­раєть­ся ре­пер­ту­ар, роз­повіла сту­де­нт­ка треть­о­го кур­су Інсти­ту­ту міжна­род­ної еко­номіки та інфор­маційних тех­но­логій Ган­на Па­на­сен­ко: "Оскіль­ки ми ду­же друж­ний ко­лек­тив, то ра­зом уз­год­жуємо ре­пер­ту­ар, учас­ни­ки про­по­ну­ють до ви­ко­нан­ня тво­ри, а вирішаль­не сло­во   за ху­дожнім керівни­ком. Наш вик­ла­дач   про­фесіонал, і те, що про­по­нує до ви­ко­нан­ня Ган­на Вікторівна, всім по­до­баєть­ся, во­на завж­ди вра­хо­вує наші сма­ки і на­шу дум­ку".

Усіх учас­ників ко­лек­ти­ву   різних за віком, скла­дом мис­лен­ня, світосп­рий­нят­тям та ха­рак­те­ром в єди­ний дружній ан­самбль об'єднує лю­бов до му­зи­ки. Друж­ня та ве­се­ла ат­мос­фе­ра в ко­лек­тиві на ре­пе­тиціях і кон­цер­тах, ува­га до кож­но­го сту­ден­та дає змо­гу розк­ри­ти ве­ли­чез­ний твор­чий по­тенціал, зак­ла­де­ний у кож­но­му учас­ни­кові. Пісня завж­ди ма­ла ви­хов­не зна­чен­ня, ад­же са­ме в пісні і філо­софія, і гу­манність, і щирі, непідкупні по­чут­тя.

Дум­ка­ми про своє ба­чен­ня твор­чості поділи­ла­ся учас­ни­ця ко­лек­ти­ву Те­тя­на Зуб­ро: "Му­зи­кою я зай­ма­ю­ся до­сить дав­но, десь із п'яти років, і пісня для ме­не   це став­лен­ня до дійсності, до ото­чен­ня, до жит­тя, мож­на ска­за­ти, що це ме­лодія душі". "На­даю пе­ре­ва­гу серйоз­ним склад­ним тво­рам. По­до­ба­ють­ся кла­сичні тво­ри, складні на­родні пісні. Є над чим пра­цю­ва­ти, і є про що співа­ти",   повідо­ми­ла учас­ни­ця му­зич­ної студії Юлія Мол­до­ван.

Ко­лек­тив постійно роз­ви­ваєть­ся і праг­не підви­щу­ва­ти ви­ко­навсь­кий рівень. Це де­мо­н­струє і ць­о­горічний звітний соль­ний кон­церт, який не­що­дав­но відбув­ся, де ко­лек­тив ви­ко­нав складні ком­по­зиції і засвідчив прек­рас­не во­лодіння во­ка­лом, ви­со­кий рівень ви­ко­нан­ня, як у технічно­му, так і в емоційно­му плані.



передплатний індекс 09881 про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту