РУБРИКИ |
|
№ 9/2007 | |
архів номерів
|
Визначення спрямованості особистостіТест Пропонуємо низку тверджень. Якщо Ви згодні з висловленням, то в бланку для відповідей поставте під його номером «+», якщо ні, то «–». Для визначення особистісної спрямованості потрібно використовувати орієнтаційну анкету, вперше опубліковану Б. Бассом у 1967 р. Анкета складається з 27 пунктів-суджень, для кожного з яких можливі три варіанти відповіді, що відповідають трьом видам спрямованості особистості. Респондент повинен вибрати одну відповідь, що найбільше виражає його думку або відповідає реальності, і ще один, який, навпаки, найбільш далекий від його думки або ж найменш відповідає реальності. Відповідь «найбільше» одержує 2 бали, «найменше» — нуль. Невибрана відповідь — 1 бал. Бали, набрані за всіма 27 пунктами, підсумовують для кожного виду спрямованості окремо. За допомогою методики виявляють такі спрямованості: 1. Спрямованість на себе (Я) — орієнтація на пряму винагороду й задоволення безвідносно до роботи й співробітників, агресивність у до сягненні статусу, владність, схильність до су перництва, дратівливість, тривожність, інтроертність. 2. Спрямованість на спілкування (ОС) — прагнення за будь-яких умов підтримувати відносини з людьми, орієнтація на спільну діяльність, але часто на шкоду виконанню конкретних завдань або наданню щирої допомоги людям, орієнтація на соціальне схвалення, залежність від групи, потреба в прихильності й емоційних відносинах з людьми. 3. Спрямованість на роботу (Д) — зацікавленість у вирішенні ділових проблем, виконання роботи якнайкраще, орієнтація на ділове співробітництво, здатність відстоювати в інтересах справи власну думку, що корисно для досягнення спільної мети. Інструкція: Запитальник складається з 27 пунктів. Для кожного з них можливі три варіанти відповіді: А, Б, В. 1. З відповідей на кожен пунктів виберіть той, який найкраще виражає Вашу позицію на питання. Можливо, що якісь із варіантів відповідей здадуться Вам рівноцінними. Проте ми просимо Вас відібрати з них тільки один, а саме той, котрий найбільшою мірою відповідає Вашій думці й найбільш вартісний для Вас. Букву, якою позначена відповідь (А, Б, В), напишіть на аркуші для запису відповідей поруч із номером відповідного пункту (1–27) під рубрикою «найбільше». 2. Потім з відповідей на кожен пункт виберіть ту, що найменше відповідає Вашій позиції. Букву, якою позначена відповідь, знову напишіть на аркуші для запису відповідей поруч із номером відповідного пункту, у стовпчику під рубрикою «найменше». 3. Отже, для відповіді на кожне питання Ви використаєте дві букви, які й запишіть у відповідні стовпчики. Інші відповіді ніде не записуються. Намагайтеся бути максимально правдивим. Серед варіантів відповіді немає «гарних» або «поганих», тому не намагайтеся вгадати, яка з відповідей є «правильною» або «кращою» для Вас. 1. Найбільше задоволення я одержую від: A. Схвалення моєї роботи; 2. Якби я грав у футбол (волейбол, баскетбол), то я хотів би бути: A. Тренером, що розробляє тактику гри; 3. По-моєму, найкращим педагогом є той, хто: A. Виявляє цікавість до учнів і до кожного має індивідуальний підхід; 4. Мені подобається, коли люди: A. Радіють від виконаної роботи; 5. Я хотів би, щоб мої друзі: A. Були чуйні й допомагали людям, коли для цього трапиться нагода; 6. Найкращими друзями я вважаю тих: A. З ким складаються гарні взаємини; 7. Найбільше я не люблю: А. Коли мені щось не вдається; 8. Коли мене критикують. 8. По-моєму, найгірше, коли педагог: A. Не приховує, що деякі учні йому несимпатичні, насміхається й жартує над ними; 9. У дитинстві мені найбільше подобалося: A. Проводити час із друзями; 10. Я хотів би бути схожим на тих, хто: A. Досяг успіху в житті; Б. По-справжньому захоплений своєю справою; B. Відрізняється дружелюбністю й доброзичливістю. 11. Насамперед школа повинна: A. Навчити вирішувати завдання, які ставить життя; Б. Розвивати індивідуальні здібності учня; B. Виховувати якості, що допомагають взаємодіяти з людьми. 12. Якби в мене було більше вільного часу, найохочіше я використав би його: A. Для спілкування із друзями; B. Для своїх улюблених справ і самоосвіти. 13. Найбільших успіхів я домагаюся, коли: A. Працюю з людьми, які мені приємні; B. Мої зусилля добре винагороджують. 14. Я люблю, коли: A. Інші люди мене цінують; Б. Отримую задоволення від виконаної роботи; B. Приємно проводжу час із друзями. 15. Якби про мене вирішили написати в газеті, мені б хотілося, щоб: A. Розповіли про яку-небудь цікаву справу, пов'язану з навчанням, роботою, спортом тощо, де мені доводилось брати участь. Б. Написали про мою діяльність; B. Обов'язково розповіли про колектив, у якому я працюю. 16. Найкраще я навчаюсь, якщо викладач: A. Має до мене індивідуальний підхід; Б. Зуміє викликати в мене інтерес до предмета; B. Влаштовує колективне обговорення досліджуваних проблем. 17. Для мене немає нічого гіршого, ніж: A. Образа честі; Б. Невдача при виконанні важливої справи; B. Втрата друзів.
A. Успіх; Б. Можливість гарної спільної роботи; B. Здоровий практичний розум і кмітливість. 19. Я не люблю людей, які: A. Вважають себе гіршими від інших; B. Заперечують все нове. 20. Приємно, коли: A. Працюю над важливою для всіх справою; B. Викликаю замилування й усім подобаюся. 21. По-моєму, передусім керівник повинен бути: A. Доступним; Б. Авторитетним; B. Вимогливим. 22. У вільний час я охоче прочитав би книги: A. Про те, як заводити друзів і підтримувати гарні стосунки з людьми; Б. Про життя знаменитих і цікавих людей; B. Про останні досягнення науки й техніки. 23. Якби в мене були здібності до музики, я хотів би бути: A. Диригентом; B. Солістом. 24. Мені б хотілося: A. Придумати цікавий конкурс; B. Організувати конкурс і керувати ним. 25. Для мене найважливіше знати: A. Що я хочу зробити; 26. Людина повинна прагнути того, щоб: A. Інші були нею задоволені; 27. Найкраще я відпочиваю у вільний час: A. Спілкуючись із друзями; PSYNET.BY.RU |
передплатний індекс 09881 | про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту |