головнаконтактна інформація
Персонал - журнал інтелектуальної еліти РУБРИКИ
№ 9/2007 
Персонал № 9/2007
архів номерів
рік: 2008   2007   2006   2005   
2004   2003   2002
Аналітичний щотижневик Персонал-плюс







Визначення спрямованості особистості

Тест

Пропонуємо низку тверджень. Якщо Ви згодні з висловленням, то в бланку для відповідей поставте під його номером «+», якщо ні, то «–». Для визначення особистісної спрямованості потрібно використовувати орієнтаційну анкету, вперше опубліковану Б. Бассом у 1967 р. Анкета складається з 27 пунктів-суджень, для кожного з яких можливі три варіанти відповіді, що відповідають трьом видам спрямованості особистості. Респондент повинен вибрати одну відповідь, що найбільше виражає його думку або відповідає реальності, і ще один, який, навпаки, найбільш далекий від його думки або ж найменш відповідає реальності. Відповідь «найбільше» одержує 2 бали, «найменше» — нуль. Невибрана відповідь — 1 бал. Бали, набрані за всіма 27 пунктами, підсумовують для кожного виду спрямованості окремо.

За допомогою методики виявляють такі спрямованості:

1.  Спрямованість на себе (Я) — орієнтація на пряму винагороду й задоволення безвідносно до роботи й співробітників, агресивність у до сягненні статусу, владність, схильність до су перництва, дратівливість, тривожність, інтроертність.

2.   Спрямованість на спілкування (ОС) — прагнення за будь-яких умов підтримувати відносини з людьми, орієнтація на спільну діяльність, але часто на шкоду виконанню конкретних завдань або наданню щирої допомоги людям, орієнтація на соціальне схвалення, залежність від групи, потреба в прихильності й емоційних відносинах з людьми.

3. Спрямованість на роботу (Д) — зацікавленість у вирішенні ділових проблем, виконання роботи якнайкраще, орієнтація на ділове співробітництво, здатність відстоювати в інтересах справи власну думку, що корисно для досягнення спільної мети.

Інструкція: Запитальник складається з 27 пунктів. Для кожного з них можливі три варіанти відповіді: А, Б, В.

1.   З відповідей на кожен пунктів виберіть той, який найкраще виражає Вашу позицію на питання. Можливо, що якісь із варіантів відповідей здадуться Вам рівноцінними. Проте ми просимо Вас відібрати з них тільки один, а саме той, котрий найбільшою мірою відповідає Вашій думці й найбільш вартісний для Вас. Букву, якою позначена відповідь (А, Б, В), напишіть на аркуші для запису відповідей поруч із номером відповідного пункту (1–27) під рубрикою «найбільше».

2.   Потім з відповідей на кожен пункт виберіть ту, що найменше відповідає Вашій позиції. Букву, якою позначена відповідь, знову напишіть на аркуші для запису відповідей поруч із номером відповідного пункту, у стовпчику під рубрикою «найменше».

3. Отже, для відповіді на кожне питання Ви використаєте дві букви, які й запишіть у відповідні стовпчики. Інші відповіді ніде не записуються. Намагайтеся бути максимально правдивим. Серед варіантів відповіді немає «гарних» або «поганих», тому не намагайтеся вгадати, яка з відповідей є «правильною» або «кращою» для Вас.

1. Найбільше задоволення я одержую від:

A. Схвалення моєї роботи;
Б. Свідомості того, що робота зроблена добре;
B.  Свідомості того, що мене оточують друзі.

2. Якби я грав у футбол (волейбол, баскетбол), то я хотів би бути:

A. Тренером, що розробляє тактику гри;
Б. Відомим гравцем;
B.  Обраним капітаном команди.

3. По-моєму, найкращим педагогом є той, хто:

A. Виявляє цікавість до учнів і до кожного має індивідуальний підхід;
Б. Викликає інтерес до предмета так, що учні із задоволенням поглиблюють свої знання з цього предмета;
B.  Створює в колективі таку атмосферу, коли ніхто не боїться висловити своєї думки.

4. Мені подобається, коли люди:

A. Радіють від виконаної роботи;
Б. Із задоволенням працюють у колективі;
B.  Прагнуть виконати свою роботу краще від інших.

5. Я хотів би, щоб мої друзі:

A. Були чуйні й допомагали людям, коли для цього трапиться нагода;
Б. Були вірними й відданими мені;
B.  Були розумними й цікавими людьми.

6. Найкращими друзями я вважаю тих:

A. З ким складаються гарні взаємини;
Б. На кого завжди можна розраховувати;
B.  Хто може багато досягти в житті.

7. Найбільше я не люблю:

А. Коли мені щось не вдається;
Б. Коли псуються взаємини з товаришами;

8.  Коли мене критикують.

8. По-моєму, найгірше, коли педагог:

A. Не приховує, що деякі учні йому несимпатичні, насміхається й жартує над ними;
Б. Викликає дух суперництва в колективі;
B.  Недостатньо добре знає свій предмет.

9. У дитинстві мені найбільше подобалося:

A. Проводити час із друзями;
Б. Відчуття виконаних справ;
B.  Коли мене за щось хвалили.

10. Я хотів би бути схожим на тих, хто:

A. Досяг успіху в житті;

Б. По-справжньому захоплений своєю справою;

B.  Відрізняється дружелюбністю й доброзичливістю.

11. Насамперед школа повинна:

A. Навчити вирішувати завдання, які ставить життя;

Б. Розвивати індивідуальні здібності учня;

B.  Виховувати якості, що допомагають взаємодіяти з людьми.

12. Якби в мене було більше вільного часу, найохочіше я використав би його:

A. Для спілкування із друзями;
Б. Для відпочинку й розваг;

B.  Для своїх улюблених справ і самоосвіти.

13. Найбільших успіхів я домагаюся, коли:

A. Працюю з людьми, які мені приємні;
Б. У мене цікава робота;

B.  Мої зусилля добре винагороджують.

14. Я люблю, коли:

A. Інші люди мене цінують;

Б. Отримую задоволення від виконаної роботи;

B.  Приємно проводжу час із друзями.

15. Якби про мене вирішили написати в газеті, мені б хотілося, щоб:

A.  Розповіли про яку-небудь цікаву справу, пов'язану з навчанням, роботою, спортом тощо, де мені доводилось брати участь.

Б. Написали про мою діяльність;

B.   Обов'язково розповіли про колектив, у якому я працюю.

16. Найкраще я навчаюсь, якщо викладач:

A. Має до мене індивідуальний підхід;

Б. Зуміє викликати в мене інтерес до предмета;

B.  Влаштовує колективне обговорення досліджуваних проблем.

17. Для мене немає нічого гіршого, ніж:

A. Образа честі;

Б. Невдача при виконанні важливої справи;

B.  Втрата друзів.


18.  Найбільше я ціную:

A. Успіх;

Б. Можливість гарної спільної роботи;

B.  Здоровий практичний розум і кмітливість.

19.  Я не люблю людей, які:

A. Вважають себе гіршими від інших;
Б. Часто сваряться й конфліктують;

B.  Заперечують все нове.

20.  Приємно, коли:

A. Працюю над важливою для всіх справою;
Б. Маю багато друзів;

B.  Викликаю замилування й усім подобаюся.

21.  По-моєму, передусім керівник повинен бути:

A. Доступним;

Б. Авторитетним;

B.  Вимогливим.

22.  У вільний час я охоче прочитав би книги:

A. Про те, як заводити друзів і підтримувати гарні стосунки з людьми;

Б. Про життя знаменитих і цікавих людей;

B.  Про останні досягнення науки й техніки.

23. Якби в мене були здібності до музики, я хотів би бути:

A. Диригентом;
Б. Композитором;

B.  Солістом.

24. Мені б хотілося:

A. Придумати цікавий конкурс;
Б. Перемогти в конкурсі;

B.  Організувати конкурс і керувати ним.

25. Для мене найважливіше знати:

A. Що я хочу зробити;
Б. Як досягти мети;
B. Як організувати людей для досягнення мети.

26. Людина повинна прагнути того, щоб:

A. Інші були нею задоволені;
Б. Насамперед виконати своє завдання;
B.  Їй не дорікали за виконану роботу.

27. Найкраще я відпочиваю у вільний час:

A. Спілкуючись із друзями;
Б. Переглядаючи розважальні фільми;
B.  Займаючись своєю улюбленою справою.

PSYNET.BY.RU



передплатний індекс 09881 про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту