![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
РУБРИКИ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ 10/2005 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
архів номерів
![]() |
Дослідження вибірковості увагиТест Мета дослідження: визначити рівень вибірковості уваги. Матеріал й устаткування: тестовий бланк, олівець і секундомір. Процедура дослідженняДослідження проводять у парах, які складаються з експериментатора й випробовуваного. Експериментатор читає випробовуваному інструкцію, пред'являє тестовий бланк і фіксує час виконання завдання. Інструкція випробовуваному: «Вам дадуть тест із надрукованими у ньому у рядок буквами й словами. Відшукайте й підкресліть у ньому слова. Намагайтеся не пропустити жодного слова, працюйте швидко, оскільки час фіксується. Якщо все зрозуміло й немає питань, тоді «Почали!» Тестовий бланк виглядає так:
Після досліду випробовуваний звітує про те, як він виконував запропоноване завдання. Обробка й аналіз результатівПоказниками вибірковості уваги в цьому дослідженні є час виконання завдання й кількість помилок і пропусків при відшуканні й підкресленні слів. Разом у цьому тесті 25 слів: сонце, район, новина, факт, екзамен, прокурор, теорія, хокей, трон, телевізор, пам'ять, сприйняття, любов, спектакль, радість, народ, репортаж, конкурс, особистість, плавання, комедія, відчай, лабораторія, основа, психіатрія. Результати оцінюють за допомогою шкали оцінок, в якій бали нараховують залежно від витраченого на пошук слів часу. За кожне пропущене слово знижується один бал. Бали в шкалі оцінок дають змогу встановити абсолютні величини якісних оцінок рівня вибірковості уваги. У випадку, коли у випробовуваного від 0 до 3 балів, то важливо за самозвітом й спостереженням під час тесту з'ясувати причину слабкоївибірковості. Це можуть бути: стан сильного емоційного переживання, зовнішні перешкоди, які призвели до фрустрації випробуваного, приховане небажання тестуватися тощо. У переважній більшості випадків є зв'язок пропущених і знайдених слів з індивідуальним досвідом і діяльністю людини, яку тестують. Вибірковість уваги можна тренувати. Існують вправи, схожі до запропонованого тесту, для її покращання. Дуже високий рівень вибірковості уваги — це свідчення феноменальної психічної активності людини.
За матеріалами: Пашукова Т. И., |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
передплатний індекс 09881 | про видання | реклама у виданні | контакти | попередня версія сайту |